Třídní učitelky od 1.9.2024
Markéta Matoušková zástupkyně ředitelky
Pavla Kurková
Kontakt
+420 466 304 551, +420 730 556 287, zluty@msmotylek.cz (není určeno k omlouvání dětí)
Omlouvání dětí a všechny informace o MŠ a akcích školy od 1.9.2024 v aplikaci "NAŠE MŠ"
Třídní program (ze ŠVP)
„Žlutá vyrostla na zahrádce kytička, chrání ji z motýlkové školky každý kluk i holčička - Jaro, léto, podzim zima, tak se to v přírodě střídá“
TVP - " Kytičky plné pohádek "
Hlavní vzdělávací nabídka je rozdělena do 7 integrovaných bloků – barevných kytiček plných pohádek, které obsahují jednotlivá témata, tzn. konkrétní vzdělávací nabídku. Téma budeme volit dle momentální situace a prostředí, které dítě obklopuje, roční doby, svátků a tradic. V každé pohádce se prolínají jednotlivé rámcové cíle, kterými se dítě něco naučí a pozná, osvojí si základní hodnoty společnosti a má možnost projevit se jako samostatná osobnost, ale také klíčové kompetence, jejichž výběr vychází z potřeb dětí, daných situací a obsahu pohádky.
Volba pohádky a obsahu jednotlivých vzdělávacích plánů odpovídá věkovým možnostem a zkušenostem dětí. Každému dítěti bude poskytnuta pomoc a podpora v míře, kterou individuálně potřebuje a v kvalitě, která mu vyhovuje. Budeme vycházet z pedagogické diagnostiky – pozorování a uvědomování si individuálních potřeb a zájmů dítěte, ze znalosti aktuálního stavu vývoje dítěte, konkrétní a sociální situace, pravidelného sledování vývoje a vzdělávacích pokroků. Dítě se prostřednictvím vzdělávacích aktivit bude postupně rozvíjet v základních dovednostech (motorických, poznávacích ad.) vzhledem ke svým optimálním možnostem tak, aby docílilo úspěchu. Pochopení, jaký vliv má působení člověka na přírodu, probouzení zodpovědného přístupu k přírodě. Pro realizaci projektů je využívána metoda projektového, kooperativního a prožitkového učení hrou.
Hlavní záměr:
- Pozvolná adaptace nových dětí na nové prostředí.
- Učení se jednoduchým činnostem v oblasti hygieny, stolování, oblékání, úklidu, zvládnutí základní sebeobsluhy.
- Získávání relativní citové samostatnosti.
- Navazování kontaktů dětí s dospělými i s dětmi mezi sebou a postupné utváření a upevňování prvních dětských přátelství.
- Rozvoj komunikativních dovedností verbálních i neverbálních a kultivovaného projevu.
- Rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky.
- Seznamování se s pravidly chování a základními společenskými návyky.
- Osvojování dovedností citového prožívání a vyjadřování těchto prožitků přijatelnou formou pro své okolí.
- Seznamování s místem a prostředím, ve kterém děti žijí, a vytváření pozitivního vztahu k němu, získávání znalostí z fauny a flory v jeho prakticky dostupném prostředí, péči o přírodu, rozpoznávání zdravého prostředí a povědomí o ochraně před nebezpečím.
- Vnímání živé i neživé přírody a přírodních jevů všemi smysly i formou vlastních ekologických projektů.
- Seznamování se s poznatky a dovednostmi, které vedou k podpoře zdraví, zdravého životního stylu, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí.
- Všímání si změn a dění v nejbližším okolí v závislosti na ročních obdobích, poznávání kulturních tradic a sledování činností a vlivu člověka na jeho okolí.
- Získávání povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, přírodou a povědomí o mezilidských morálních hodnotách.
- Využívání všech poznávacích smyslů (zrak, sluch, hmat, čich, chuť) a posilování přirozených poznávacích smyslů (zvídavost, zájem, radost z objevování apod.)
- Osvojování poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické).
Nadstandardní činnosti - projekty během školního roku
- Aplikace projektu k logopedické prevenci v MŠ Motýlek
- Logopedické hrátky
- Uplatňování prvků metody NTC systému učení
- Uplatňování prvků programu Maxík - nastavení správného sezení a držení tužky k rozvoji grafomotoriky
- Třídění odpadu
- Muzicírování
- Keramické tvoření
- Environmentální projekty
- Divadelní představení
- Výlety, exkurze