Modrý motýlek

Věková skupina 5 - 7 letých dětí, povinná předškolní docházka od 8.00 do 12.00 hodin

Třídní učitelky od 1.9.2024

Mgr. Holečková Šárka

Bc. Šiller Lucie 

Mgr. Koppová Ivana     ředitelka školy

Asistent pedagoga

Mgr. Iva Hegrová

 

Kontakt

+420 466 304 551, +420 724 571 637, modry@msmotylek.cz (není určeno k omlouvání dětí)

Omlouvání dětí a všechny informace o MŠ a akcích školy od 1.9.2024 v aplikaci "NAŠE MŠ"

Třídní program (ze ŠVP)

„Modrá křídla motýlí, do světa nás vypraví“ - příprava na školu, celoživotní vzdělávání, současný svět kolem nás

Třídní vzdělávací program - "Pohádkový rok s opicí Skořicí "

Hlavní záměr

  • Vytvoření vhodného, podnětného a obsahově bohatého prostředí, jenž prostřednictvím hry, fantazie a tvořivosti podnítí dětský zájem o ovládání dovedností 
  • Získávání zkušeností a rozvíjení schopností porozumět sobě, kamarádům i světu, který ho obklopuje.
  • Nenásilně se budeme snažit zapojit děti do každodenních činností v MŠ. Chceme je vést k samostatnosti, vzájemné pomoci, úctě. Bereme každé dítě jako jedinečnou a neopakovatelnou osobnost.
  • Pro všechny děti jsou nejdůležitějšími jejich rodiče. Proto bude naší snahou, pomocí společných akcí, vtáhnout do dění ve třídě i je. Společně strávené příjemné chvíle budou odměnou pro všechny.
  • Rozvíjení intelektových schopností a dovedností, schopnosti řešit problémy na základě empirických a logických znalostí a zkušeností
  • Příprava na život s trendy moderní doby, zákonitostmi civilizace 
  • Poznáváme informační technologie, technické vymoženosti, stroje, dopravu, práci lidí

Nadstandardní činnosti

  • Projekt k logopedické prevenci v MŠ Motýlek a jeho aplikace ve výchovně vzdělávacích činnostech
  • Logopedické hrátky - třída je centrálním zázemím logopedické prevence MŠ Motýlek
  • Program „Maxík, aneb stimulace předškolních dětí a dětí s odloženou školní docházkou“
  • Metoda NTC - metoda podporující rozvoj v oblasti rozumových schopností u dětí předškolního věku; soubor technik a speciálně sestavených cvičení, které mají vědecký základ. Metoda, která podporuje identifikaci a rozvoj schopností u dětí nadaných. Zvýšení efektivity využívání intelektových schopností u dětí v předškolním věku bez rozdílu; rozvoj pohybové koordinace a motorických schopností, prevence dyslexie a počínajících poruch učení
  • Aplikace projektu k logopedické prevenci v MŠ Motýlek
  • Separace elektroodpadu, třídění odpadu, ekotvoření, keramické tvoření apod.
  • Panenka Jablenka a kluk Viktor - prevence drogových závislostí pro děti předškolního věku formou příběhů